tirsdag den 21. oktober 2014

Hæklede accessories

Vi fortsætter i hækleuniverset… 

Og ja, man kan faktisk godt lave super fede hæklede accessories. Mange af dem er super nemme og faktisk også ret hurtige.


Jeg vil vise jer et par stykker i dette blogindlæg. Der er ikke præcise opskrifter – øvede kan jo prøve sig frem, ellers er i meget velkomne til at kontakte os for at få opskrifterne.

Jeg har flere gange lavet disse super fede armbånd. Jeg har selv et par stykker, og foræret nogle væk, til et par veninder. Opskriften er fra TheFunkyFox og består egentlig bare af luftmasker og puff-masker. Hun har også en god vejledning til puff-masker.

Jeg har dog lavet den første luftmaskerække lidt længere så den passe til mit håndled. Derudover har jeg afsluttet med en omgang kædemasker, for at stramme den lidt op.

Jeg har eksperimenteret lidt med rørarmbånd, som her.

Jeg har bare hæklet et langt rør, hæftet enderne sammen, syet en knap på - og vupti.


Ringe er også fantastiske. I første omgang er det ”bare” blevet til disse kugleringe. Jeg syntes de er super fede og så skaber de altid lidt opmærksomhed fra andre. 

Der er faktisk bare at hækle en kugle, hvor det største maskeantal er 15. Derefter limes den på en metalring, købt i Panduro Hobby.

Derudover har jeg været super glad for hæklede sløjfer i flere afskygninger. Jeg bruger dem selv når jeg sætter håret op. Oftest i nakken.

Man kan også bruge dem som brocher, ved at lime en nål på bagsiden (man kan bare lave den en smule mindre). Sløjferne fungerer også til mænd, som butterflys, hvor du monterer en bred elastiksnor, så de kan få den rundt om halsen. 

Vis os jeres accessories på Instagram #kreakaellingerne..

Bare kom i gang og pryd jer selv med en masse hæklede accessories. We love it!


Peace out – Christina og Grethe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar